Parafialna pielgrzymka do Kalwarii Zebrzydowskiej i Wadowic 05-09.08.2019 r.

Szczególnym Patronem naszego tegorocznego pielgrzymowania był św. Jan Paweł II. Miejsca, które nawiedzaliśmy są szczególnie związane z Jego osobą, choć oczywiście w różny sposób. Najpierw w drodze do Kalwarii Zebrzydowskiej zatrzymaliśmy się  w Międzynarodowym Sanktuarium św. Anny na Górze św. Anny. To urocze miejsce na Ziemi Śląskiej powitało nas ciszą i okazją do modlitewnego spaceru.

Kolejnym miejscem, w którym gościliśmy przez dwa dni, była Kalwaria Zebrzydowska. Niezapomniane msze święte w kaplicy Cudownego Obrazu i droga krzyżowa na kalwaryjskich dróżkach napełniły nas nowymi duchowymi siłami.

Przy pięknej pogodzie odwiedziliśmy Wadowice – rodzinne miasto naszego Wielkiego Papieża.  Pobyt w jego domu i zarazem muzeum, to przepiękna i wzruszająca podróż w czasie, która raz jeszcze pozwoliła nam zgłębić tajemnice pięknego życia Karola Wojtyły.

Na trasie naszego pielgrzymowania nie mogło zabraknąć Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, gdzie mieliśmy możliwość uczestniczenia w Eucharystii, a także wzięliśmy udział w prelekcji przygotowanej specjalnie dla nas, przez jedną z sióstr, która przybliżyła nam dzieło życia  św. s.Faustyny.

Będąc tak blisko Wieliczki, nie sposób było ominąć zwiedzanie tamtejszej kopalni soli. Któż z nas nie zna tego miejsca! A jednak za każdym razem budzi ono podziw i przynosi nowe doznania, także przez swoje piękno, które zawsze zbliża do Boga.

Cały dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Krakowa. I nie tylko zwiedzanie. Organizatorzy zadbali aby barwne słowo profesjonalnego przewodnika i absolutny brak pośpiechu, pozwoliły na nasycenie się urokiem i klimatem Starego Rynku z jego Sukiennicami  i trwającym tam targiem rzemiosł artystycznych.

Postać św. Papieża – Polaka zaprowadziła nas także do niedawno powstałego Centrum św. Jana Pawła II. Msza św. przy relikwiach naszego Wielkiego Rodaka i karmienie wzroku przepięknymi mozaikami, na długo pozostanie w naszej pamięci.

Już w drodze powrotnej zaplanowaliśmy dłuższy postój na Jasnej Górze. W Kaplicy Cudownego Obrazu uczestniczyliśmy we mszy św. wpatrzeni w Oblicze Czarnej Madonny.

Dziękujemy wszystkim, którzy naszą pielgrzymkę zorganizowali. To dobrze, że w tych świętych miejscach mogliśmy być razem …